Saturday, December 31, 2011
ႏွစ္ခါအရႈံး မျဖစ္ပါေစနဲ႔
''ငါသည္ နာက်င္ေသာကိုယ္ရွိသူ ျဖစ္လ်က္ ငါ၏စိတ္သည္ နာက်င္မႈကင္းသည္ျဖစ္လတၱံ႕''ဟု ဤသို႔ သင္ က်င့္အပ္၏ ( ျမတ္ဗုဒၶ)
လူရယ္လုိ႔ျဖစ္လာရင္ လူတုိင္း ဘ၀တည္းဟူေသာ ခႏၶာကုိယ္ကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားရမည္မွာ မလြဲမေသြျဖစ္၏ ၊ ထုိသုိ႔ရထားသည္ႏွင့္ အမွ် မိမိတုိ႔ရ့ဲ ခႏၶာကုိယ္ကုိ ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အဟာရ ႏွင့္အညီ ျပဳျပင္ ထိမ္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ၾကရဦး မည္ျဖစ္၏။ ဒါတင္မကေသးဘဲ ခႏၶာကုိယ္တြက္ စား၊ ၀တ္၊ ေနေရး ဖူလုံးဖုိ႔ အလုပ္ေတြ ကုိယ္စီ ရုန္းကန္ လုပ္ၾကရေပသည္။ မိမိတုိ႔ရဲ့ ခႏၶာကုိယ္ႀကီး သာယာ၀ၿဖိဳးေရးအတြက္ နယ္ေ၀း ရပ္ျခား တုိင္းတစ္ပါးတုိ႔၌ သြားေရာက္၍ အမိေ၀း အဖေ၀း ေနထုိင္ လုပ္ကုိင္ေနၾကရသည္မွာလည္း ဤခႏၶာကုိယ္ၾကီးအတြက္ပင္ မဟုတ္ပါလား။ ကုိယ္က ဘယ္ေလာက္ပင္ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးတြက္ ၿပီးျပည့္စုံေအာင္ လုပ္ကုိင္ ေဆာင္ရြက္ေနေပမယ့္လဲ ခႏၶာကုိယ္ၾကီးကေတာ့ နာက်င္မႈမ်ားႏွင့္ ဖိစီး ႏွိပ္စက္ ေနသည္ကုိ လူတုိင္း သတိမထားမိၾက၊ ခႏၶာကုိယ္ႀကီး ေကာင္းစားေရးအတြက္ပင္ အေလးအထားလုပ္ကုိင္ၾကေလသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ သတိမထားမိျခင္းေၾကာင့္လဲ မိမိတုိ႔ရဲ့ ခႏၶာကုိယ္ကုိ နာက်င္မႈ ေရာဂါ ေ၀ဒနာမ်ားႏွင့္ ဖိစီး ႏွိပ္စက္ခံလာရတဲ့အခါ လူတုိင္း စုိးရိမ္ ပူေဆြး စိတ္ေသာက ျဖစ္ၾကရ၏ ၊ ခႏၶာကုိယ္ နာက်င္မႈမ်ား တုိးပြားလာသည္ႏွစ္ အမွ် ထုိသူမ်ားရဲ့ စိတ္ေန သေဘာ သဘာ၀တုိ႔သည္လည္း ပုံမွန္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ စုိးရိမ္မႈမ်ားႏွင့္ ၄င္းတုိ႔၏ စိတ္ကုိ ၿခိမ္းေျခာက္ထားေလ့ရွိပါသည္။ ခႏၶာကုိယ္ နာက်င္မႈ ျဖစ္ရုံတင္မကဘဲ မိမိတုိ႔ရဲ့စိတ္ကုိပါ နာက်င္ေအာင္ ျပဳလုပ္မိေနၾကျပန္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခႏၶာကုိယ္ၾကီး နာက်င္မႈမ်ား ရလာတဲ့အခါ မိမိတုိ႔ရဲ့ စိတ္ကုိ နာက်င္မႈ မရွိေအာင္ ခုိင္ခုိင္မာမာ တည္ရွိႏုိင္ေအာင္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ မဟာေဆးတည္းဟူေသာ ျမတ္ဓမၼမ်ားျဖင့္ မႊမ္းထုံထားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ထုိအေၾကာင္းအရာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ျမတ္ဗုဒၶသည္ နကုလပိတုသုတ္ေတာ္ထဲမွာ နကုလပိတာသူၾကြယ္၏ ခႏၶာကုိယ္ႀကီး နာက်င္ ႏွိပ္စက္မႈႏွင့္ ဆက္လ်င္း၍ သူၾကြယ္ထံသုိ႔ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဘဂၢတိုင္း သုသုမာရဂိရၿမိဳ႕ဝယ္ သားတို႔ကို ေဘးမဲ့ေပးရာ ေဘသကဠေတာ၌ (သီတင္းသံုး) ေနေတာ္မူ၏၊ ထိုအခါ နကုလပိတာသူႂကြယ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ႐ိုေသစြာ ရွိခိုးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာေနရာ၌ ထိုင္ၿပီးေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏-
အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္သည္ အိုမင္းပါၿပီ၊ အရြယ္ႀကီးပါၿပီ၊ အသက္ႀကီးပါၿပီ၊ အရြယ္သံုးပါးသို႔ ေရာက္ပါၿပီ၊ ေနာက္ဆံုးအရြယ္သို႔ ေရာက္ပါၿပီ၊ နာက်င္ေသာကိုယ္ရွိပါ၏၊ မျပတ္နာက်င္၍ ေနပါ၏၊ အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားကိုလည္းေကာင္း၊ စိတ္ႏွလံုးကို ပြါးေစတတ္ေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း အျမဲတေစ မဖူးျမင္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ အသွ်င္ဘုရား ျမတ္စြာဘုရားသည္ အကြၽႏု္ပ္အား ဆံုးမေတာ္မူပါ၊ ကံျမစ္ေတာ္မူပါ၊ ယင္းအဆံုးအမေတာ္သည္ အကြၽႏု္ပ္အား ၾကာျမင့္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး စီးပြါးခ်မ္းသာအလို႔ငွါ ျဖစ္ရာပါ၏ဟု (ေလွ်ာက္၏)။
သူႂကြယ္ ဤစကားသည္ မွန္၏၊ သူႂကြယ္ ဤစကားသည္ဟုတ္၏၊ သူႂကြယ္ ဤကိုယ္သည္နာက်င္သည္သာတည္း၊ ဥကဲ့သို႔ ျဖစ္၏၊ အေရပါးတို႔ျဖင့္ ေျမႇးယွက္ထားအပ္၏၊ သူႂကြယ္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ေသာ သူသည္ ဤကိုယ္ကို ရြက္ေဆာင္ေနရလ်က္ တစ္ခဏမွ်ေသာ္လည္း အနာကင္းျခင္းကို ဝန္ခံပါလွ်င္ ထိုသူ႕အား မိုက္သည့္အျဖစ္မွတစ္ပါး အျခားမရွိေတာ့ေခ်၊ သူႂကြယ္ ထို႔ေၾကာင့္ ဤအရာဝယ္ ''ငါသည္ နာက်င္ေသာကိုယ္ရွိသူ ျဖစ္လ်က္ ငါ၏စိတ္သည္ နာက်င္မႈကင္းသည္ျဖစ္လတၱံ႕''ဟု ဤသို႔ သင္ က်င့္အပ္၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ထို႔ေနာက္ နကုလပိတာသူႂကြယ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ စကားကို အလြန္ႏွစ္သက္ဝမ္းေျမာက္လ်က္ေနရာမွ ထကာ ျမတ္စြာဘုရားကို ႐ိုေသစြာ ရွိခိုး၍ အ႐ိုအေသ ျပဳၿပီးလွ်င္ အသွ်င္သာရိပုၾတာထံသို႔ခ်ဥ္းကပ္၍ ရွိခိုးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေန၏၊ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနေသာ နကုလပိတာသူႂကြယ္အား အသွ်င္သာရိပုၾတာသည္ ဤစကားကို ဆို၏- ''သူႂကြယ္ သင္၏ ဣေႁႏၵတို႔သည္ အလြန္ၾကည္လင္ကုန္၏၊ မ်က္ႏွာအဆင္းသည္လည္း စင္ၾကယ္၏၊ ျဖဴစင္ေတာက္ပ၏၊ ယေန႔ ျမတ္စြာဘုရား၏မ်က္ေမွာက္ေတာ္မွ တရားစကားကို နာခဲ့ရပါသေလာ ''ဟု ဆို၏။
အသွ်င္ဘုရား အဘယ္မွာ မနာရဘဲ ရွိပါမည္နည္း၊ အသွ်င္ဘုရား ယခုပင္ အကြၽႏု္ပ္ကို ျမတ္စြာဘုရားသည္ တရားစကားတည္းဟူေသာ အၿမိဳက္ေရျဖင့္ သြန္းေလာင္းလိုက္ပါ၏ဟု ေလွ်ာက္၏။
သူႂကြယ္ သင့္ကို ျမတ္စြာဘုရားသည္ တရားစကားတည္းဟူေသာ အၿမိဳက္ေရျဖင့္ အဘယ္သို႔သြန္းေလာင္းလိုက္ပါ သနည္းဟု မိန္႔၏။ အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ရွိခိုးၿပီးလွ်င္ တစ္ခု ေသာ ေနရာ၌ ထိုင္၍ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္ပါ၏-''အကြၽႏု္ပ္သည္ အိုမင္းပါၿပီ၊ အရြယ္ႀကီးပါၿပီ၊ အသက္ႀကီးပါၿပီ၊ အရြယ္သံုးပါးသို႔ ေရာက္ပါၿပီ၊ ေနာက္ဆံုးအရြယ္သို႔ ေရာက္ပါၿပီ၊ နာက်င္ေသာကိုယ္ရွိပါ၏၊ မျပတ္ နာက်င္၍ ေနပါ၏၊ အသွ်င္ဘုရားအကြၽႏု္ပ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားကိုလည္းေကာင္း၊ စိတ္ႏွလံုးကို ပြါးေစတတ္ေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း အျမဲတေစ မဖူးျမင္ႏိုင္ ေတာ့ပါ၊ အသွ်င္ဘုရား ျမတ္စြာဘုရားသည္အကြၽႏု္ပ္အား ဆံုးမေတာ္မူပါ၊ ကံျမစ္ေတာ္မူပါ၊ ယင္းအဆံုး အမေတာ္သည္ အကြၽႏု္ပ္အားၾကာျမင့္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး စီးပြါးခ်မ္းသာအလို႔ငွါ ျဖစ္ရာပါ၏ ''ဟု ေလွ်ာက္ပါ၏၊ ဤသို႔ေလွ်ာက္လတ္ေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အကြၽႏု္ပ္အား ဤစကားကို မိန္႔ေတာ္မူ ပါ၏-
သူႂကြယ္ ဤစကားသည္ မွန္၏၊ သူႂကြယ္ ဤစကားသည္ဟုတ္၏၊ သူႂကြယ္ ဤကိုယ္သည္နာက်င္သည္သာတည္း၊ ဥကဲ့သို႔ ျဖစ္၏၊ အေရပါးတို႔ျဖင့္ ေျမႇးယွက္ထားအပ္၏၊ သူႂကြယ္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ေသာ သူသည္ ဤကိုယ္ကို ရြက္ေဆာင္ေနရပါလ်က္ တစ္ခဏမွ်ေသာ္လည္းအနာကင္းျခင္းကို ဝန္ခံပါလွ်င္ ထိုသူ႕အား မိုက္သည့္အျဖစ္မွ တစ္ပါး အျခား မရွိေတာ့ေခ်၊ သူႂကြယ္ထို႔ေၾကာင့္ ဤအရာ ဝယ္ ''ငါသည္ နာက်င္ေသာကိုယ္ရွိသူ ျဖစ္လ်က္ ငါ၏ စိတ္သည္နာက်င္မႈကင္းသည္ ျဖစ္လတၱံ႕''ဟု ဤသို႔ သင္ က်င့္အပ္၏၊ အသွ်င္ဘုရား ဤသို႔လွ်င္ အကြၽႏု္ပ္ကိုျမတ္စြာဘုရားသည္ တရားစကားတည္း ဟူေသာ အၿမိဳက္ေရျဖင့္ သြန္းေလာင္းလိုက္ပါ၏ဟု ေလွ်ာက္၏။
သူႂကြယ္ ''ျမတ္စြာဘုရား အဘယ္မွ်ျဖင့္ နာက်င္ေသာကိုယ္ရွိသူ ျဖစ္၍ နာက်င္ေသာ စိတ္ရွိသူလည္းျဖစ္ပါသနည္း၊ အဘယ္မွ်ျဖင့္ နာက်င္ေသာကိုယ္ရွိသူသာ ျဖစ္၍ နာက်င္ေသာ စိတ္မရွိသူျဖစ္ပါသနည္း''ဟု ထို႔ထက္အလြန္ ျမတ္စြာဘုရားအား ျပန္ေလွ်ာက္ရန္ သင့္ဉာဏ္၌ မထင္ၿပီေလာဟု မိန္႔၏။
အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္တို႔သည္ အသွ်င္သာရိပုၾတာ၏ အထံ၌ ဤစကား၏ အနက္ကို သိရန္အေဝးႀကီးမွ ေသာ္လည္း လာရပါကုန္၏၊ ေတာင္းပန္ပါ၏၊ ဤစကား၏ အနက္ကို အသွ်င္သာရိပုၾတာ၏ ဉာဏ္၌ သာလွ်င္ ထင္ေစေတာ္မူပါေလာ့ဟု ေလွ်ာက္၏။
သူႂကြယ္ သို႔ျဖစ္လွ်င္ နာေလာ့၊ ေကာင္းစြာ ႏွလံုးသြင္းေလာ့၊ ေဟာၾကားအံ့ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏၊ သူႂကြယ္ အဘယ္သို႔လွ်င္ နာက်င္ေသာကိုယ္ရွိသူ ျဖစ္၍ နာက်င္ေသာ စိတ္ရွိသူလည္း ျဖစ္ သနည္း။ သူႂကြယ္ ဤေလာက၌ အၾကားအျမင္မရွိေသာ, အရိယာတို႔ကို မဖူးျမင္ဖူးေသာ, အရိယာ တရား၌ မလိမၼာေသာ, အရိယာတရား၌ မယဥ္ေက်းေသာ၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ကို မဖူးျမင္ဖူးေသာ,သူေတာ္ေကာင္းတရား၌ မလိမၼာေသာ, သူေတာ္ေကာင္းတရား၌ မယဥ္ေက်းေသာ ပုထုဇဥ္သည္ ႐ုပ္(ကုိယ္အထည္ျဒပ္)ကုိ အတၱ(မိမိ၏ ကုိယ္ပုိင္) ဟူ၍ ႐ႈ၏။ ႐ုပ္ရွိေသာ အတၱဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အတၱ၌ ႐ုပ္ဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႐ုပ္၌ အတၱဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း ႐ႈ၏။ ''ငါသည္ ႐ုပ္ျဖစ္၏၊ ႐ုပ္သည္ ငါ၏ ဥစၥာျဖစ္၏ ''ဟု ထႂကြလႊမ္းမိုးေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ တည္၏၊ ''႐ုပ္သည္ ငါ ျဖစ္၏၊ ႐ုပ္သည္ ငါ၏ ဥစၥာျဖစ္၏ ''ဟု ထႂကြလႊမ္းမိုးေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ တည္ေသာ ထိုသူ၏ ထို႐ုပ္သည္ ေဖာက္ျပန္၏၊ တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ျဖစ္၏။
ထိုသူအား ႐ုပ္၏ ေဖာက္ျပန္ျခင္း တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ စိုးရိမ္မႈ ငိုေႂကြးမႈကိုယ္ဆင္းရဲမႈ စိတ္ဆင္းရဲမႈ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းမႈတို႔သည္ ျဖစ္ကုန္၏။
ေဝဒနာ( အာရုံ၏ အရသာကုိ ခံစားျခင္း) ကို အတၱဟူ၍ ႐ႈ၏။ ေဝဒနာရွိေသာ အတၱဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အတၱ၌ ေဝဒနာဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေဝဒနာ၌ အတၱဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း ႐ႈ၏။ ''ေဝဒနာသည္ ငါ ျဖစ္၏၊ ေဝဒနာသည္ ငါ၏ ဥစၥာျဖစ္၏''ဟု ထႂကြလႊမ္းမိုးေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ တည္၏၊ ''ေဝဒနာသည္ ငါျဖစ္၏၊ ေဝဒနာသည္ ငါ၏ ဥစၥာျဖစ္၏ ''ဟု ထႂကြလႊမ္းမိုးေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ တည္ေသာထိုသူ၏ ထိုေဝဒနာသည္ ေဖာက္ျပန္၏၊ တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ျဖစ္၏။ ထိုသူအား ေဝဒနာ၏ ေဖာက္ျပန္ျခင္းတစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ျဖစ္ျခင္း ေၾကာင့္ စိုးရိမ္မႈ ငိုေႂကြးမႈကိုယ္ဆင္းရဲမႈ စိတ္ဆင္းရဲမႈ ျပင္းစြာပင္ပန္းမႈတို႔သည္ ျဖစ္ကုန္၏။
သညာ(အာရုံ၏ သေဘာကုိ မွတ္သားျခင္း) ကို အတၱဟူ၍ ႐ႈ၏။ သညာရွိေသာ အတၱဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အတၱ၌ သညာဟူ၍ ေသာ့္လည္းေကာင္း၊ သညာ၌ အတၱဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း ႐ႈ၏။ ''သညာသည္ ငါ ျဖစ္၏၊ သညာသည္ငါ၏ ဥစၥာျဖစ္၏''ဟု ထႂကြလႊမ္းမိုးေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ တည္၏၊ ''သညာသည္ ငါ ျဖစ္၏၊ သညာသည္ ငါ၏ ဥစၥာျဖစ္၏ ''ဟု ထႂကြလႊမ္းမိုးေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ တည္ေသာ ထိုသူ၏ထိုသညာသည္ ေဖာက္ျပန္၏၊ တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ျဖစ္၏။ ထိုသူအား သညာ၏ ေဖာက္ျပန္ျခင္း တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံုျဖစ္ျခင္း ေၾကာင့္ စိုးရိမ္မႈ ငိုေႂကြးမႈကိုယ္ဆင္းရဲမႈ စိတ္ဆင္းရဲမႈ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းမႈတို႔သည္ ျဖစ္ကုန္၏။
သခၤါရ ( ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲ စီရင္တတ္ျခင္း)တို႔ကို အတၱဟူ၍ ႐ႈ၏။ သခၤါရရွိေသာ အတၱဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အတၱ၌ သခၤါရတို႔ဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သခၤါရတို႔၌ အတၱဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း ႐ႈ၏။ ''သခၤါရတို႔သည္ ငါ ျဖစ္၏၊ သခၤါရ တို႔သည္ ငါ၏ ဥစၥာျဖစ္၏ ''ဟု ထႂကြလႊမ္းမိုးေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ တည္၏၊ ''သခၤါရတို႔သည္ ငါ ျဖစ္၏၊ သခၤါရတို႔သည္ ငါ၏ ဥစၥာျဖစ္၏''ဟု ထႂကြလႊမ္းမိုးေသာအျခင္းအရာအားျဖင့္ တည္ေသာ ထိုသူ၏ ထိုသခၤါရတို႔သည္ ေဖာက္ျပန္ကုန္၏၊ တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံုျဖစ္ကုန္၏။ ထိုသူအား သခၤါရတို႔၏ ေဖာက္ျပန္ျခင္း တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ စိုးရိမ္မႈ ငိုေႂကြးမႈကိုယ္ဆင္းရဲမႈ စိတ္ဆင္းရဲမႈ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းမႈတို႔သည္ ျဖစ္ကုန္၏။
ဝိညာဏ္ ( စိတ္၏ သေဘာ သဘာ၀ တရားမ်ား)ကို အတၱဟူ၍ ႐ႈ၏။ ဝိညာဏ္ရွိေသာ အတၱဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အတၱ၌ ဝိညာဏ္ဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဝိညာဏ္၌ အတၱဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း ႐ႈ၏။ ''ဝိညာဏ္သည္ ငါ ျဖစ္၏၊ ဝိညာဏ္သည္ ငါ၏ ဥစၥာျဖစ္၏''ဟု ထႂကြလႊမ္းမိုးေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ တည္၏၊ ''ဝိညာဏ္သည္ငါ ျဖစ္၏၊ ဝိညာဏ္သည္ ငါ၏ ဥစၥာျဖစ္၏''ဟု ထႂကြလႊမ္းမိုးေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ တည္ေသာထိုသူ၏ ထို ဝိညာဏ္သည္ ေဖာက္ျပန္၏၊ တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ျဖစ္၏။ ထိုသူအား ဝိညာဏ္၏ ေဖာက္ျပန္ျခင္းတစ္မ်ဳိး တစ္ဖံု ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ စိုးရိမ္မႈ ငိုေႂကြးမႈကိုယ္ဆင္းရဲမႈ စိတ္ဆင္းရဲမႈ ျပင္းစြာပင္ပန္းမႈတို႔သည္ ျဖစ္ ကုန္၏၊ သူႂကြယ္ ဤသို႔လွ်င္ နာက်င္ေသာကိုယ္ရွိသူ ျဖစ္၍ နာက်င္ေသာစိတ္ရွိသူလည္း ျဖစ္၏။
သူႂကြယ္ အဘယ္သို႔လွ်င္ နာက်င္ေသာကိုယ္ရွိသူသာ ျဖစ္၍ နာက်င္ေသာ စိတ္ရွိသူ မျဖစ္သနည္း။ သူႂကြယ္ ဤေလာက၌ အၾကားအျမင္ရွိေသာ, အရိယာတို႔ကို ဖူးျမင္ဖူးေသာ, အရိယာတရား၌ လိမၼာ ေသာ, အရိယာတရား၌ ယဥ္ေက်းေသာ၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ကို ဖူးျမင္ဖူးေသာ,သူေတာ္ေကာင္းတရား၌ လိမၼာေသာ, သူေတာ္ေကာင္းတရား၌ ယဥ္ေက်းေသာ အရိယာတပည့္သည္႐ုပ္ကို အတၱဟူ၍ မ႐ႈ။ ႐ုပ္ရွိ ေသာ အတၱဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အတၱ၌ ႐ုပ္ဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႐ုပ္၌ အတၱဟူ၍ ေသာ္လည္း ေကာင္း မ႐ႈ။ ''႐ုပ္သည္ ငါ ျဖစ္၏၊ ႐ုပ္သည္ ငါ၏ ဥစၥာျဖစ္၏ ''ဟုထႂကြလႊမ္းမိုးေသာ အျခင္းအရာ အားျဖင့္ မတည္၊ ''႐ုပ္သည္ ငါ ျဖစ္၏၊ ႐ုပ္သည္ ငါ၏ဥစၥာျဖစ္၏ ''ဟု ထႂကြလႊမ္းမိုးေသာ အျခင္းအရာ အားျဖင့္ မတည္ေသာ ထိုသူ၏ ထို႐ုပ္သည္ေဖာက္ျပန္၏၊ တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ျဖစ္၏။ ထိုသူအား ႐ုပ္၏ ေဖာက္ျပန္ျခင္း တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္စိုးရိမ္မႈ ငိုေႂကြးမႈကိုယ္ဆင္းရဲမႈ စိတ္ဆင္းရဲမႈ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းမႈတို႔သည္ မျဖစ္ကုန္။
ေဝဒနာ (ပ) ဝိညာဏ္ကို အတၱဟူ၍ မ႐ႈ။ ဝိညာဏ္ရွိေသာ အတၱဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အတၱ၌ ဝိညာဏ္ဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဝိညာဏ္၌ အတၱဟူ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း မ႐ႈ။ ''ဝိညာဏ္သည္ ငါ ျဖစ္၏၊ ဝိညာဏ္သည္ ငါ၏ ဥစၥာျဖစ္၏ ''ဟု ထႂကြလႊမ္းမိုးေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ မတည္၊ ''ဝိညာဏ္သည္ငါ ျဖစ္၏၊ ဝိညာဏ္သည္ ငါ၏ ဥစၥာျဖစ္၏ ''ဟု ထႂကြလႊမ္းမိုးေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ မတည္ေသာထိုသူ၏ ထို ဝိညာဏ္သည္ ေဖာက္ျပန္၏၊ တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံု ျဖစ္၏။ ထိုသူအား ဝိညာဏ္၏ ေဖာက္ျပန္ျခင္းတစ္မ်ဳိး တစ္ဖံု ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ စိုးရိမ္မႈ ငိုေႂကြးမႈကိုယ္ဆင္းရဲမႈ စိတ္ဆင္းရဲမႈ ျပင္းစြာပင္ပန္းမႈတို႔သည္ မျဖစ္ ကုန္။ သူႂကြယ္ ဤသို႔လွ်င္ နာက်င္ေသာကိုယ္ရွိသူသာ ျဖစ္၍ နာက်င္ေသာစိတ္ရွိသူ မျဖစ္။
အသွ်င္သာရိပုၾတာသည္ ဤစကားကို မိန္႔ေတာ္မူ၏။ နကုလပိတာသူႂကြယ္သည္ အသွ်င္သာရိပုၾတာ၏စကားကို အလြန္ ႏွစ္သက္ဝမ္းေျမာက္ေလ၏။
ဒီသုတ္ ေဒသနာေတာ္ႏွင့္ ပတ္သက္လုိ႔ လုိရင္း တုိရွင္း ေျပာရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶက ခႏၶာငါးပါး အေပၚမွာ ကပ္ျငိ မတြယ္တာဖုိ႔ မစြဲလန္းဖုိ႔ ကုိယ္ပုိင္ဆုိင္တာ မဟုတ္ဘူးဆုိတာကုိ သိေစဖုိ႔ ႏွင့္ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးသည္ နာက်င္မႈ ေ၀ဒနာမ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနေၾကာင္း၊ ကုိယ္မပုိင္ဆုိင္ေၾကာင္း ထုိကဲ့သုိ႔ မပုိင္ဆုိင္တာ သိျမင္သေဘာေပါက္လ်င္ စိုးရိမ္ ပူေဆြး ေသာက စိတ္မ်ားမွ ကင္းေ၀းမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဘ၀တစ္ခု ရလာတာႏွင့္ လူတုိင္း ခႏၶာကုိယ္၏ နာက်င္မႈကုိေတာ့ မျဖစ္မေန ေတြ႔ႀကံဳ ခံစားၾကရမွာ ဓမၼတာ ပါပဲ။ ဘုရား ရဟန္းတာ တုိ႔ေသာ္မွ ဒီခႏၶာကုိယ္ရဲ့ နာက်င္မႈ ေ၀ဒနာကုိ မလြဲမေသြ ခံစားၾကရပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ျငားလည္း ဘုရားရွင္ ႏွင့္ ရဟန္းတာအရွင္သူျမတ္တုိ႔သည္ သူတုိ႔ရဲ့ စိတ္ကုိေတာ့ မနာက်င္ေအာင္ က်င့္ၾကံ အားထုတ္ ေနထုိင္ၾကေလ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သာမန္ လူသားမ်ားအေနနဲ႔ နာက်င္မႈ ေ၀ဒနာမ်ား ေတြ႔ႀကံ ခံစားရသည္မွာ ေျပာစရာပင္ မလုိေတာ့ပါ။ စာဖက္သူမ်ားအေနနဲ႔လည္း ဒီပုိ႔စ္ေလးကုိ ဖက္ၿပီးတဲ့ေနာက္ မိမိတုိ႔ရဲ့ ခႏၶာကုိယ္ႀကီး အေပၚမွာ ကပ္ျငိတြယ္တာမႈ မရွိဘဲ ဘာပဲရႈံးရႈံး မိမိတုိ႔ရဲ့ စိတ္ခံစားခ်က္မ်ား မဆုံးရႈံးေအာင္၊ ခႏၶာကုိယ္ႀကီး နာက်င္ေသာ္လည္း မိမိတုိ႔ရဲ့ စိတ္ကေတာ့ နာက်င္မႈမ်ား မရွိေအာင္၊ ႏွစ္ခါအရႈံး မျဖစ္ေအာင္ က်င့္ၾကံ အားထုတ္ႏုိင္ၾကတဲ့ သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစလုိ႔….ဆုေတာင္းရင္း……..
Labels:
Dhamma article
0 comments:
Post a Comment