အေရာင္အဆင္းမဲ့ ပုံသ႑ာန္ကင္းတဲ့ ေမတၱာတရားကုိ ေမတၱာတရားရွိသူတုိ.သာ ပုံေဖၚနဳိင္စြမ္းရွိပါတယ္။ ေမတၱာပုံရိပ္ကုိလည္း ေမတၱာမ်က္၀န္းရွိသူတုိ႔သာ နားလည္ခံစားနဳိင္ပါတယ္။ ေလာကႀကီး သာယာ၀ေျပာဖုိ႔ ကုိယ္က်င့္တရားကုိ ျမတ္ႏုိးပါ။ ေလာကႀကီး သာယာလွပဖုိ႔ သဘာ၀တရားကုိ ျမတ္ႏုိးပါ။ အမုန္းတရားကုိ တားဆီးဖုိ႔ ခ်စ္ခင္မႈကုိ ျမတ္ႏုိးပါ။ ဘက္လုိက္မႈကုိ တာဆီးဖုိ႔ တရားမွ်တမႈကုိ ျမတ္ႏုိးပါ။

Monday, May 9, 2011

ျမတ္ဗုဒၶ၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိလုိလားမႈ



ကပိလ၀တ္ျပည္ႏွင့္ ေကာလိယျပည္အၾကား၌ ေရာဟိဏီ အမည္ရွိေသာ ျမစ္ငယ္တစ္ခု ရွိ၏။ ထုိျမစ္ငယ္မွ စီးဆင္းေသာေရကုိ ကန္ေပါင္ဖုိ႔လ်က္ ေလွာင္ထားေသာ ဆည္ႀကီးတစ္ခုလည္း ရွိေလ၏။ ကပိလ၀တ္ျပည္သား လယ္သမားမ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ ေကာလိယ ျပည္သား လယ္သမားတုိ႔သည္ လည္းေကာင္း ထုိဆည္မွေရကုိ အလ်ဥ္းသင့္သလုိ ထုတ္ယူသုံးစြဲၾကၿမဲ ျဖစ္၏။ ထုိႏွစ္တြင္မူ မုိးေခါင္ေသာေၾကာင့္ လယ္ေရ မလုံမေလာက္ ျဖစ္ေနၾကသည္။ ထုိေၾကာင့္ ႏွစ္ဖက္ေသာ လယ္သမားတုိ႔သည္ ထုိဆည္မွေရကုိ သူ႔ဘက္ရထုိက္သည္ ကုိယ့္ဘက္ရထုိက္သည္ဟု အျငင္းပြားၾကကုန္၏။ လယ္သမားအခ်င္းခ်င္း အျငင္းပြားၾကရာမွတစ္ဆင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ မင္းသုိ႔တုိင္ေအာင္ ျပႆနာ ဆုိက္ေရာက္သြားေလသည္။ လယ္ေရေ၀ငွမႈကိစၥသည္ မၿပီးေျပေသးေပ။ ေနာက္ဆုံး၌ ေကာလိယမင္းႏွင့္ ကပိလမင္းတုိ႔ စစ္ေၾကညာသည့္အဆင့္သုိ႔ ေရာက္ရွိသြားေလသည္။
ေရဟိဏီျမစ္အနီးရွိ ကြင္းျပင္တစ္၀ိုက္၌ ႏွစ္ဖက္ေသာ စစ္တပ္ႀကီးမ်ား ခ်ီတက္ေရာက္ရွိေနၾကေလၿပီ။ တစ္ဖက္ႏွစ့္တစ္ဖက္ အေလွ်ာ့မေပး၊ ေျပၿငိမ္းေရးစကားကုိ မဆုိေတာ့ေပ။ ဓားလွံေဖြးေဖြး စစ္ေရးျပ၍သာ ေနၾကေလ၏။ ထုိေၾကာင္းကုိ သိေတာ္မူေသာ ဗုဒၶသည္ စစ္ေျမျပင္သုိ႔ တစ္ပါးတည္း ၾကြေရာက္လာေလ၏။ ရဲရင့္ျခင္း၊ တည္ၾကည္ျခင္း၊ ေအးခ်မ္းျခင္း အသေရတုိ႔ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ဗုဒၶကုိ ဖူးျမင္ရေသာအခါ စစ္ေသြးစစ္မာန္ တက္ၾကြလ်က္ရွိေသာ မင္း၊ မွဴးမက္၊ ေသနာပတိ၊ စစ္သည္ ဗုိလ္ပါတုိ႔သည္ လက္နက္အသီးသီးကုိ ပစ္ခ်ကာ ဗုဒၶထံသုိ႔ အာရုံစူးစုိက္မိၾကေလ၏။ ဗုဒၶကုိ လက္စုံေျမွာက္၍ ရွိခုိးဦးတင္မိၾကေလ၏။ “ကပိလမင္း ႏွင့္ ေကာလိယမင္းတုိ႔၊ သင္တုိ႔၏ ဤစစ္ပြဲသည္ အဘယ္အရာကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ ျဖစ္ပြားၾကသနည္း” ဟု ဗုဒၶက တည္ၿငိမ္စြာ ေမးျမန္းေတာ္မူေလ၏။ “ ေရာဟိဏီျမစ္၏ ဆည္ေရကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ ျဖစ္ပြားၾကပါသည္ ဘုရား” ဟု ႏွစ္ဖက္စလုံးက ေလွ်ာက္ထားၾကေလသည္။ “မင္းအေပါင္းတုိ႔၊ ဤေရသည္ မည္မွ်ေလာက္ အဖုိးထုိက္တန္ပါသနည္း၊ အတုိင္းမသိ အဖုိးထုိက္တန္ပါသလား” “အရွင္ဘုရား၊ အတန္အသင့္မွ် အဖုိးထုိက္တန္ပါသည္။ အတုိင္းမသိ အဖုိးထုိက္တန္သည္ကား မဟုတ္ပါဘုရား”  “မင္းအေပါင္းတုိ႔ သင္တုိ႔ႏွစ္ဖက္ေသာ ခတၱိယႏြယ္၀င္ မင္းအေပါင္းတုိ႔၏ အသက္စည္းစိမ္သည္ မည္မွ်ေလာက္ အဖုိးထုိက္တန္ပါသနည္း”  “အရွင္ဘုရား၊ မ်ားစြာ အဖုိးထုိက္တန္ပါသည္။ အတုိင္းအဆ မရွိႏုိင္ပါ ဘုရား”  မင္းအေပါင္းတုိ႔၊ အဖုိးအနည္းငယ္သာလွ်င္ ထုိက္တန္ေသာ ေရာဟိဏီ ဆည္ေခ်ာင္းေရကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ အတိုင္းအဆမရွိ အဖုိးထုိက္တန္ေသာ သင္တုိ႔၏ အသက္စည္းစိမ္ကုိ အဘယ္ေၾကာင့္ ဖ်က္ဆီးပစ္ခ်င္ၾကကုန္သနည္း။ ခုိက္ရန္ျဖစ္ပြားျခင္းသည္ စုိးစဥ္းမွ်အက်ဳိးမရွိေပ” ဟု ေဟာၾကားေတာ္မူေလသည္။
ထုိ႔ေနာက္ တစ္ဆက္တည္းပင္ ဖႏၵနဇာတ္ကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။ ဒုဒၵဳဘဇာတ္ကုိလည္း ဆက္လက္ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။ လဋဳကိကဇာတ္၊ ရုကၡဓမၼဇာတ္၊ ၀ဋၬကဇာတ္တုိ႔ကုိလည္း ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။ ဖႏၵနဇာတ္သည္ ၀က္၀ံတစ္ေကာင္ႏွင့္ ႀကိဳ႔ပင္ေစာင့္နတ္တုိ႔ ခုိက္ရန္ အျငင္းပြား အခ်င္းမ်ားသျဖင့္ ေနာက္ဆုံး၌ ႏွစ္ဦးစလုံးပင္ ဆုံးရႈံးပ်က္စီးရေသာ ဇာတ္ျဖစ္ေလသည္။ ဒုဒၵဳဘဇာတ္သည္ ဥသွ်စ္သီးေၾကြက်သည္ကုိ ေျမၿပိဳၿပီဟု ေအာ္ဟစ္ေသာ ယုန္ငယ္တစ္ေကာင္၏ စကားကုိ ယုံၾကည္မိ၍ ေတာတြင္းတိရစၧာန္မ်ားစြာတုိ႔ ေျပးလႊားပ်က္စီးရေသာ ဇာတ္ျဖစ္ေလသည္။ လဋဳကိကဇာတ္သည္ ဘီလုံးငွက္ကုိ ရန္ျပဳႏွိပ္စက္ေသာ ဆင္ရုိင္းႀကီးသည္ ထုိဘီလုံးငွက္၏ ထပ္မံ၍ ႀကံစည္ရန္ျပဳမႈေၾကာင့္ ပ်က္စီးေသဆုံးရေသာ ဇာတ္ျဖစ္ေလသည္။ ရုကၡဓမၼဇာတ္သည္ ေတာအုပ္၌ အျခားေသာသစ္ပင္မ်ားႏွင့္ မေရာေႏွာဘဲ သီးသန္႔တည္ရွိေနေသာ သစ္ပင္ႀကီးကုိ ဗိမာန္အျဖစ္ လုိခ်င္ေတာင့္တမိသူ ရုကၡစုိးသည္ ေလျပင္းတုိက္ခတ္ေသာအခါ အကာအကြယ္ အဖြ႔ဲအစည္းမရွိ ပ်က္စီးဆုံးရႈံးရေသာ ဇာတ္ျဖစ္ေလသည္။ ၀ဋၬကဇာတ္သည္ ငွက္မုဆုိး၏ ပုိက္ကြန္အတြင္း၌ မိကုန္ေသာ ငုံးငွက္တုိ႔သည္ စည္းလုံးညီညြတ္မႈျဖင့္ အားထုတ္ၾကသျဖင့္ အသက္ေဘးမွ လြတ္ေျမာက္ရေသာ ဇာတ္ျဖစ္ေလသည္။ ယင္းသုိ႔ျဖင့္ ဗုဒၶသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ညီညြတ္ေရးလွ်င္ ဦးတည္ရည္ညႊန္းခ်က္ရွိေသာ ဇာတ္၀တၳဳမ်ားကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာအခါ ကပိလႏွင့္ ေကာလိယ ႏွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတုိ႔သည္ လည္းေကာင္း၊ မွဴးမတ္ ေသနာပတိ စစ္သည္ဗုိလ္ပါတုိ႔သည္ လည္းေကာင္း ရန္ျပဳစစ္ခင္းျခင္းကုိ စြန္႔လႊတ္ၾကကုန္၏။ ခ်စ္ၾကည္ေရး ညီညြတ္ေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိသာလွ်င္ လုိလားေတာင့္တၾကကုန္၏။ အျမင္မွားျဖင့္ လမ္းမွားအတုိင္း ဓားလွံ၀င့္၍ လာေရာက္ခဲ့ၾကသူတုိ႔သည္ အျမင္မွန္ရရွိကာ လမ္းမွန္အတုိင္း ဓားလွံ ရုပ္သိမ္း၍ ျပန္လည္ ဆုတ္ခြာသြားၾကေလသည္။ ဗုဒၶသည္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အေၾကာင္းရပ္အားေလ်ာ္စြာ ပုံခင္း၍ ျပေတာ္မူေလ့ရွိသည္။ ယင္းသုိ႔ခင္းျပေသာ ဗုဒၶ၏ ပုံမ်ားသည္ လြန္စြာ ထိေရာက္ေလသည္။ သက္ဆုိင္သူတုိ႔အား မ်ားစြား အက်ဳိးရွိေစေလသည္။ ဗုဒၶ၏ ဥပမာအလကၤာတုိ႔သည္ကား ေျမာက္ျမားစြာ ရွိေနေပေသးသည္သာတည္း။

0 comments:

Post a Comment

အလုံးစုံမ်ားစြာ သတၱ၀ါ ခ်မ္းသာကုိယ္စိတ္ၿမဲပါေစ။ ေၾကာက္တက္ မေၾကာက္တက္ ႏွစ္ရပ္မ်ားစြာ သတၱ၀ါ ခ်မ္းသာကုိယ္စိတ္ၿမဲပါေစ။ ရွည္တုိအလတ္ သုံးရပ္ခႏၶာ သတၱ၀ါ ခ်မ္းသာကုိယ္စိတ္ၿမဲပါေစ။ ႀကီးငယ္အလတ္ ႏွစ္ရပ္မ်ားစြာ သတၱ၀ါ ခ်မ္းသာကုိယ္စိတ္ၿမဲပါေစ။ ျမင္အပ္ မျမင္အပ္ ႏွစ္ရပ္မ်ားစြာ သတၱ၀ါ ခ်မ္းသာကုိယ္စိတ္ၿမဲပါေစ။ ေ၀းေန နီးေန ႏွစ္ေထြမ်ားစြာ သတၱ၀ါ ခ်မ္းသာကုိယ္စိတ္ၿမဲပါေစ။ ဘ၀ကုန္ဆုံးျဖစ္တုံမ်ားစြာ သတၱ၀ါ ခ်မ္းသာကုိယ္စိတ္ၿမဲပါေစ။ လွည့္ပတ္စိတ္သြင္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ။ ထင္ေသးစိတ္သြင္း အခ်င္းခ်င္းကင္းရွင္းၾကပါေစ။ ေဒါသစိတ္သြင္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ။ ဥပါဒ္ရန္ေဘး ကင္းစင္ေ၀း ၿငိမ္းေအးၾကပါေစ။ May all beings be happy and peaceful! May all beings feeble or strong, be happy and peaceful! May all beings long, medium, or short, be happy and peaceful! May all beings great, medium or short, be happy and peaceful! May all beings seen or unseen, be happy and peaceful! May all beings living-far or near, be happy and peaceful! May all beings unborn or being born, be happy and peaceful! Let none deceive another. Let none despise another.Let none get angry wishing misery to others. May they all be free from ailment, enmity and happy in peace!